Thursday, October 29, 2009

PKR Makin Tenat

Kepincangan yang berlaku dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) nampaknya semakin tenat. Adun Pelabuhan Klang Y.B. Badrul Hisham Abdullah mengumumkan keluar Parti dan menjadi wakil rakyat bebas.

Badrul menang kerusi DUN Pelabuhan Klang dalam pilihan raya umum dengan majoriti 4,407 undi, ekoran rasa tidak puashati terhadap bekas ADUN kontroversi Umno, Datuk Zakaria Md Deros.

Badrul merupakan ADUN pembangkang kelima yang keluar parti, selepas tiga ADUN di Perak (dua PKR, satu DAP) dan seorang lagi ADUN PKR di kedah dan menjadi wakil rakyat bebas yang menyokong BN.

Tindakan Badrul Hisham ini mencemarkan lagi imej PKR yang kini sedang bergelut dengan beberapa konflik dalaman yang negatif berhubung kepemimpinan di Sabah dan juga spekulasi peletakan jawatan Setiausaha Agungnya Datuk Salehuddin Hashim.

Sebelum ini, Naib Presiden PKR Datuk Dr Jeffrey Kitingan dan Christina liew Ketua Wanita PKR Sabah meletakkan jawatan masing-masing berikutan ketidakpuasan hati mereka terhadap kepimpinan PKR sekarang.

*Gagasan 1Malaysia yang dibawa oleh Dato' Seri Najib nampaknya membuahkan hasil kerana pemimpin melayu sedar akan niat murni DSNR. Semakin ramai ADUN Pembangkang yang keluar Parti dan menjadi Wakil Rakyat Bebas yang Menyokong Kerajaan BN.

Sama-sama kita TALKINKAN PAKATAN RAKYAT MENJELANG PRU13

No comments:

Post a Comment