Tuesday, October 6, 2009

Indonesia Jiran Serumpun Atau Musuh???




Biadap sungguh segelintir warga Indonesia yang sanggup mengganggap Malaysia sebagai Musuh mereka. Gambar diatas tidak melambangkan majoriti Rakyat Indonesia mengistiharkan perang keatas Malaysia tetapi hanya segelintir sahaja.

Sukarelawan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) di Bogor mengistiharkan perang keatas Malaysia. Kumpulan dianggotai lebih 200 ahli itu secara jelas bertekad mengepung Kedutaan Malaysia di Jakarta. Pada masa sama mereka membakar kertas dicetak Jalur Gemilang dan lambang kerajaan Malaysia.

Ahli kumpulan sama membuat kenyataan kononnya mereka akan ke Malaysia, melakukan serangan. Tindakan itu berikutan Malaysia didakwa mencuri pelbagai entiti budaya mereka antaranya tarian dan makanan. Klik Sini,Sini dan Sini

Misi bantuan Kemanusiaan berikutan Gempa Bumi yang melanda Padang tidak disenangi segelintir penduduk dikawasan tersebut. Pesawat C-130 Hercules dilempar batu dan dihalang mendarat oleh segelintir penduduk Padang yang dikatakan masih berang terhadap Malaysia berhubung isu tarian Pendet. Tindakan itu boleh dilihat seolah-olah kehadiran pesawat Malaysia kurang disenangi segelintir masyarakat di kawasan terbabit.

Pesawat itu berlepas dari Pangkalan Udara Subang ke Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau, satu-satunya lapangan terbang komersial yang masih beroperasi di Padang.


1 comment:

  1. ishh...dangkalnya fikirian mat indon nih.. terajang kang

    ReplyDelete