Wednesday, June 2, 2010

Hentikan Segera Pencabulan Keatas Gaza



Kami sekeras-kerasnya mengutuk tindakan Rejim Zionis melakukan serangan Keatas Misi Bantuan Kemanusiaan kerana tindakanya yang keterlaluan menyerang kapal Mavi Marvara yang membawa ramai petugas kemanusiaan bagi misi ini.

Serangan yang dilancarkan Tentera Komando Israel melibatkan 12 rakyat Malaysia yang berada di atas kapal Mavi Marvara yang diserang dan mereka semua disahkan selamat oleh Wisma Putra tetapi kini ditahan di Haifa oleh pihak berkuasa Israel.

Kutukan dan desakan dari pemimpin negara sudah kedengaran,tetapi dimanakah suara-suara pemimpin pembangkang bagi mengutuk kekejaman israel ini.

Dimana Ketua Pembangkang,DSAI yang dikatakan rapat dengan rejim zionis. Dimana pemimpin DAP, mana hilangnya Nik Aziz, Hadi Awang kenapa semua diam membisu seperti merelakan tindakan rejim zionis ini. Adakah mereka semua bacul dan takut bagi mempertahankan Rakyat Palestin yang sememangnya memerlukan sokongan dari Masyarakat Islam bagi membela mereka.

Jangan hanya menggunakan nama Islam untuk berpolitik, tetapi takut untuk mempertahan dan membela kesucian islam dari tindakan bangsa yahudi. Sama-sama kita doakan semua petugas misi kemanusiaan ini selamat sampai ke Gaza.

No comments:

Post a Comment